איך בוחרים מעלון לכסא גלגלים?

בעלי כיסאות גלגלים צריכים להיעזר במעלון על מנת להקל על המעבר בין מפלסים שונים. כיום ניתן להתקין מעלונים מן הסוג הזה בכל בית פרטי, בניין מגורים משותפים או כמובן מבנים ציבוריים ובנייני משרדים. למעשה, יש מקומות שמחויבים בהתקנת המעלון וזאת מתוקף תקנות הנגישות.

הדבר החשוב ביותר הוא להציב את הבטיחות של בעלי כיסאות גלגלים בראש סדר העדיפויות. לכן, מה שעושים על מנת לבחור מעלון לכסא גלגלים זה לבדוק למשל מה משקל ההרמה המקסימאלי שלו, מה הרוחב והגודל והאם הוא דורש התקנה עם או בלי פיר. לאחר מכן, ניתן גם להיכנס אל עובי הקורה ולהשוות בין סוגים שונים של מעלונים על פי המלצות של בעלי מקצוע.

עם מי מתייעצים לגבי מעלון לכסא גלגלים?

המלצות של חברים, קרובים ובני משפחה הן דרך מעולה ללמוד מהניסיון של אנשים אחרים לגבי השימוש במעלון לכיסא גלגלים. עם זאת, התוקף של ההמלצות מעט מוגבל – כי ברוב המקרים מי שמעביר אותן הוא לא איש מקצוע עם רקע רפואי או רלוונטי. הפתרון הוא להכניס כל הזמן אל תוך מערכת השיקולים עוד מידע, כדי להשיג את המטרות של איסוף ההמלצות ועל מנת לחסוך בהוצאות מיותרות.

התייעצות עם הרופא שמלווה בעלי כיסאות גלגלים יכולה למשל להיות דרך מעולה לבחור מעלון. אם לא רוצים לערב רופא כזה ברמה האישית, ניתן גם לנסות לקבל המלצות דרך בעלי מקצוע מתחום האורטופדיה, הסיעוד והפיזיותרפיה. לפי כל ההמלצות האלה, קל יותר לבחור את המעלון המתאים.